BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

YA AKHI/UKHTI, DID MY BLOG INSPIRED YOU ?

Followers

Thursday, February 16, 2012

Muslimah .

Krn aku seorang muslimah..
aku bersyukur apa adanya aku..
aku belajar menerima takdirNya buatku..
aku disini krn cintaNya buatku..
walau dicaci dihina,aku takkan terus tunduk..

Aku bkn muslimah yg mudah menyerah kalah!
Allahuakbar!
Aku tidak kenal erti jatuh yg tidak bangun...
Aku bukan muslimah yang begitu. Lembik. Lemah!

Aku bukan muslimah lembik yg lemah...
Mengada-ngada...
Tidak mampu untuk hidup berdikari....
& yg hanya bergantung kepada orang lain...
Aku bukan muslimah yg penakut & pengecut!
Aku bukan muslimah yg mudah kalah terhadap cabaran!

Aku mahu menjadi muslimah yg lembut...
Yg mempunyai hati yg kuat...
Yg tidak lari daripada cabaran dunia tetapi menghadapinya dengan berani...
Dgn bersandarkan keyakinan Dia sentiasa di sisi..
aku tidak akan takut menegakkan kebenaran...
Mempunyai hati yg mampu dilentur namun tak mudah untuk dipatahkan...
Aku muslimah yg mampu berpijak atas kaki sendiri...

Akan ku kesat air mata ini dgn semangat baru....
Semangat yg lahir dari kekuatan yg dihembus-Nya...
Aku tidak akan begitu mudah menurut kata nafsu...
Aku muslimah yang ditarbiyah..!
Mampu mempertahankan maruah sendiri drpd tergadai oleh godaan duniawi...
Aku ada Dia...
Cukup Allah yang Maha Esa..(^_^)

No comments:

Post a Comment