BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

YA AKHI/UKHTI, DID MY BLOG INSPIRED YOU ?

Followers

Monday, January 30, 2012

Im not a good muslimah

Suatu ketika dahulu, aku seorang yang pentingkan duniawi semata-mata, aku sukakan hiburan, ramai kawankawan ku yang sepertiku, aku terlalu asyik dgn dunia, sampaikan aku abaikan perintah ALLAH, sampaikan, ibadah ALLAH yang wajib pun aku tgl. aku alpa dgn keseronokkan dunia, aku lupa akan kematian dan akhirat . aku malu dengan diriku sendiri.

Aku metertawakan mereka yang betudung labuh, aku memperlekehkan mereka yang mendekatkan diri dgn ALLAH. aku malu ya ALLAH, malu dengan mereka. Aku terlalu cintakan dunia, sedikit pun aku tidak takut akan balasan mu . banyak dosaku terhadap mu ya allah. aku tahu, aku tdk layak untuk ke syurga mu , tapi engkau maha pengampun lagi maha penyanyang.

Satu ketika, Kau berikan aku petunjuk, islam itu benar , dunia ini hanya sementara, kau beri aku hidayah dan engkau memilih aku untuk menerima hidayah dari mu , aku bersyukur ya allah :'(
PAda hari itu, aku pergi ke kedai buku, entah kenapa aku terpandang satu buku yang bertajuk " 290 NASIHAT MUSLIMAH " tajuk dia menarik perhatian aku untuk membaca, jadi tanpa berfikir, aku terus membeli, dan aku membaca, saat itu. aku sedar, betapa bnyaknya kesalahan ku sbgai muslimah didunia ini. Aku beli lagi buku2 islamic dari kedai2 , aku baca dan terus baca , alhamdulillah . makin lama aku membaca buku2 ilmiah , makin hati aku terbuka untuk berubah ke arah yang lebih baik .

dan sekarang, bila aku cuba untuk berubah, berubah dari seorang yang social, kepada muslimah sebenar, tiada seorang pun bersama ku, kecuali orang2 yang tahu diriku, keluarga dan juga rakan2 yang pernah aku perlekehkan suatu ketika dahulu , sesungguhnya aku sangat lah menyesal dgn sikap sambil lewa ku terhadap perintah ALLAH, tiada yg kekal didunia ini, melainkan akhirat :'( Ramai yang memperlekehkan aku, aku terima dengan redha, kerana bagi aku , itu hanyalah ujian dari ALLAH untuk menjadikan aku seorang yang kuat dan tabah :')

sesungguhnya aku rindukan ALLAH, rindukan para RAsul, aku mendambakan cinta allah yang esa. aku tidak minta lebih, aku hanya mahu redha ALLAH, kerana redha ALLAH itu adalah yang terbaik .

Aku harap iman ku kuat untuk berada dijalan mu ya ALLAH, kau berilah aku kekuatan dalam menghadapi dugaan dan cabaran , kau lindungilah aku dari perasaan buruk sangka terhadap org lain,kau lindungilah aku dari sikap malas dan angkuh dalam menjalankan ibadahmu . kau lindungilah aku ya allah . meski pun doaku ada yang tidak tertulis di dalam ini, aku tahu kau mengetahui apa yg berada didalam hati ku .

insan yang serba kekurangan <3

No comments:

Post a Comment